1 februari 2011

v34+4

I vecka 34+4 så bestämde sig läkarna för att jag skulle sättas igång.
De sattes en ballong på förmiddagen som jag aldrig trodde skulle trilla ut men kl 20 på kvällen efter ca 2 timmar med värkar så trillade ballongen ut och ner till förlossningen for vi för att ta hål på hinnan.

När dom tagit hål på hinnan så satte dom på en sån där grej på Fabians huvud för att mäta hans hjärtslag.
Varje gång de kom en värk så gick Fabians hjärtljud ner, jag fick vända o vrida på mig men lillkillen orkade inte ändå.
kl 20:45 kom Fredrik till förlossningen, kl 21 kom läkarn in och beräattade att bebisen kommer inte orka med en förlossning så vi måste snitta.

Fredrik skulle precis gå och byta om till gröna kläder men då kom narkosläkarn in och berättade att hon vågar inte ha mig vaken med tanke på mitt höga blodtryck och havandeskapsförgiftningen så Fredrik fick inte va med och jag blev sövd.

Ut kom en liten kille på 1925g och 46 cm, han har mått bra från start de ända är att han får hjälp med matningen genom sonden då han just nu bara orkar ca halva målet på nappflaska.

Idag kom vi äntligen hem och han väger nu 2200g och vi kommer ha fortsatt "NEOvård i hemmet" tills dess att sonden kan tas bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar