4 oktober 2010

BabyKorgen

När vi va på IKEA så köpte vi grejer till babykorgen.
  • En madrass för 89:- klippte så att den skulle passa korgen (räckte även till Cajsas docksäng)
  • Ett täcke för 25:- som fick bli till skydd på sidorna (vadd som vi egentligen skulle ha kostade 169:- och de va på tok för dyrt med tanke på att täcket va precis som vadd)
  • Tyg för 69:- till påslakan, örngott och att klä kanterna med.
Trotts att jag har hela 20 veckor kvar av graviditeten och att de kanske är på tok för tidigt så är jag sån som person att när jag väl köpt något så kan jag bara inte vänta utan måste fixa & dona så jag får se hur resultatet blir.

Igår kväll satte jag igång direkt =)

Nu en liten fråga.
De va meningen att "vaddet" på sidorna skulle täckas med samma tyg som täcket och kudden har men är rädd att de blir för mycket mönster och färg!?
Funderar på på att klä in kanterna i vanligt vitt tyg istället?

Vad tycker ni?
("Vaddet" som är de vita på kanterna ska de täckas över med ett vitt tyg eller mönstertyget?)

2 kommentarer:

  1. ja tror ja skulle tagit vitt tyg runt om för nu när man tittar med de andra tyget kan de kanske bli för mycket mönster, de var svårt =) men ja säger vitt=)

    SvaraRadera