7 november 2012

Kladdkakans Dag & Kullerbyttans Dag

Idag är de kladdkakans dag och ugnen har gått varm hela eftermiddagen!

Först gjorde jag "Kryddigt Fröknäcke", kan varmt rekommendera dom!

Sen gjorde jag en kladdkaka, testade ett nytt recept med maräng över,
ska bli spännande att smaka på den sen =)
 
Fabian fick slicka av vispen efteråt


Sen gjorde jag en ost/skink/kantarellpaj som blev himla god enligt mitt tycke men Cajsa som är så kräsen för nya smaker hon kväljde sig själv o spydde... Fasoner hon håller på med o vet inte hur jag ska få bort de, tips?!
 
Stog i TVrummet och kikade lite på Fabian som "stog på huvud" (huvud, händer o fötter i golvet) Rätt som de e så gör ungen en kullerbytta =D Vi berömde o klappa händer o nu slår han o Cajsa kullerbyttor för fullt om vart annat!
Kul att han lärt sig på egen hand, Cajsa lärde sig av sin farfar om jag inte mins fel.

Fabian
 
Cajsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar