30 december 2010

Besök På BB

Allt började förra veckan på MVC då mitt blodtryck stigit (inget jag känt av) så skulle komma tillbaka denna veckan för ett extra blodtryck och de visade sig att de hade stigit ytterligare så BM ville även ha ett urinprov.
Urinprovet visade äggvita så BM ringde förlossningen som ville att vi skulle komma in för ytterligare kontroller.
Väl på förlossningen så gjordes en CTGkurva och nytt blodtryck togs, läkaren ville att jag skulle stanna över natten och samla urin.

Blev inlagd på BB och fick samla urin över natten, på morgonen så tog dom blodprover , CTG och blodtryck.
Blodproverna, samling av urin och blodtrycker visade att jag ligger precis på gränsen till havandeskapsförgiftning så är beordrad vila!

På CTGkurvan idag så visade de massa sammandragningar (inget jag har ont av) och blodtrycket hade stigit lite igen men har fått åka hem över natten för att sen va tillbaka för ny CTG och nytt blodtryck imorn bitti kl: 10:00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar