15 december 2010

Ingen Bil & Inget Dagis

Fredriks bil är fortfarande inte fixad så imorn har jag ingen bil vilket innebär att Cajsa får bli hemma från dagis.
Pratade lite med Virre och eftersom dom har en extra bilbarnstol i deras bil så funderar vi på om dom ska hämta upp mig och Cajsa här imorn för lite bad i badhuset.

Vi har även bestämt oss angående Cajsas dagis.
Vi kommer ta hem henne och söka nytt till hösten när hon kan gå på allmän förskola.
Jag vill ta hem henne för jag tycker de är sååå tråkigt att väcka henne på morgonen och köra iväg henne när jag ändå går hemma.

Har lite dåligt samvete att jag gör "fel" då hon trivs så himla bra på dagis men hoppas på att de ska kännas rätt i längden.
Får bli öppna förskolan 1-2 ggr i veckan så hon kan leka med andra barn, sen får hon även åka till sin farmor & farfar i mellan åt för att få lite annat att tänka på och lite andra att umgås med.

De blir ju även en tusenlapp plus på sparkontot varje månad vilket innebär att Fredrik kanske kan spendera en längre sommar hemma med familjen i år =)
Alltså inte bara dom 4 veckor han brukar ha semester utan kanske 2-4 veckor till om hans jobb godkänner de vill säga!
Har ju nästan alla hans pappadagar för Cajsa kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar