10 mars 2011

TrasselPelle

Fabian trasslar väldigt mycket på nätterna, han äter 2-3 ggr och där emellan ligger han o gnyr o krånglar.
Jag är en väldigt lättväckt person som inte kan somna så länge jag hör barnen greja i sina sängar men med Fabian så får man liksom på nått sätt stänga av krånglet för att få ens en chans till sömn och så blir de att man reagerar först när han blir ledsen.
Men med tanke på att jag är lättväckt så känns de som att jag inte får någon sömn nattetid!

Imorse vaknade jag av att min mamma stod vid hans säng (mamma har sovit här i 2 nätter) då visa de sig att han vart lite ledsen i ca 10 minuter men jag vart så trött så jag reagera inte förens han höjde rösten.

Förut så kunde ju Fabian gråta ca 1 timme efter varje mål och de sa BM att de kunde va en släng av kolik, de har gett sig nu som tur e men krånglandet på natten då han ligger o gnyr o tar i tror jag beror på magen de me men de sägs ju att de oftast är värre kväll/natt, dagtid sover han hur bra som helst.
Ska till apoteket och köpa minifom, han är jätte gasig o vill ju aldrig rapa!

Hursom, på Lördag blir de tjejkväll med alla underbara mammor från "Fredagsfikan".
Vi är 7 mammor som ska ses utan barn och äta lite snacks o dricka alkohol, se på melodifestivalen o spela spel...
Ska bli väldigt roligt =D
Sen på Söndag blir de en välbehövlig sovmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar