1 mars 2011

Kejsarsnitt

Vad tänker försäkringskassan med?
Har man gjort kejsarsnitt så får man inte bli sjukskriven men de får man bli av ett ynka titthål!
Man får inte lyfta eller anstränga sig på 8 veckor men man ska ändå va själv hemma o ta hand om allt efter 2 veckor.

Tur jag hade att Fredrik har vart hemma lite över en månad för jag känner fortfarande att magen blir överansträngd av att ta hand om två barn o hemmet.
Är ju fortfarande jätte begränsad med vad jag kan göra för rörelser, rulla i sängen t ex är en procedur i sig!

Hade tänkt lägga in en bild på snittet när de är ca 4 dagar gammalt men hoppa de då de kanske är många som har ont av de?!

1 kommentar:

  1. Helt knäppt är det. Jag var hemma med en 2.5 åring+ en prematur men nejdå jag skulle klara av allt själv. Fast det är faktiskt så att man inte bör lyfta efter en vaginalförlossning heller.

    Och som en extra liten bonus gick några av mina inre stygn sönder så jag har en inte så fin utstickande liten "påse" på ena sidan. Dock är inte hålet tillräckligt stort för att öppna igen.

    SvaraRadera