30 mars 2010

Hoppas INTE

Har ju berättat för er att Cajsa snörvlat o hostat i ca en månad nu och idag va de värre igen så Fredrik fick va hemma för vård av barn idag och imorn ska jag va hemma.
Nu på kvällen så har Cajsa fått feber igen och eftersom hon hostar till hon nästan spyr emellan åt så tänkte jag att de kan va bra att prata med 1177 då jag läst på apotekets sida att barn under 2 år inte bör ha hosta längre än 3 veckor.
På 1177 säger dom att vi absolut ska besöka vårdcentralen imorn, direkt på morgonen, då Cajsa kan ha RSvirus...
Den tanken har inte slagit mig då jag trodde att man va JÄTTE dålig när man har RS men så är tydligen inte fallet.
Sämst är du om du är ca 1-3 månader och har RS då du inte kan hosta upp slemmet själv, om man som Cajsa är 18 månader så är de mer som en vanlig förkylning.

Hoppas Hoppas Hoppas de bara är en vanlig förkylning och INTE RS!!!

1 kommentar:

  1. Tror inte du behöver oroa dig, förmodligen är det ifr¨ån dagis och det bara går runt runt

    SvaraRadera