14 mars 2010

Läxan Jag Talade Om

Vi fick ju läxa på fotokursen och nu är jag nog färdig men är inte riktigt nöjd men de är bättre än inget.
Läxan va att ta 2 bilder, den ena med lång slutartid och den andra med långt eller kort skärpedjup. Cajsas lego kom väl tillhands :)
De fick gärna va porträtt, på diagonalen, något i förgrunden eller liknande.

Vi stannade vid E20 på vägen till Adde så jag kunde fota lite men de kom ju typ en bil var 5 minut och jag orkade inte vänta så länge så de blev bara en bild på E20 vilket resulterade i för kort slutartid :(

Lång slutar tid
(skulle vilja ha längre slutartid på den översta bilden men det är ändå den som är mest tydlig, den understa ser man inte så tydligt men där lyckades jag få in en lagom lång slutartid.)

Kort eller långt skärpedjup
Här följer 2 lika bilder fast med olika skärpedjup.


Tror nog att jag förstått och lyckats ganska bra med läxan men vet dock inte vilka bilder jag ska välja :)

1 kommentar:

  1. Åh va du är duktig! Jag vill också kunna ta så fina bilder.

    SvaraRadera