25 april 2010

Kokande Element

För några dagar sen kom Cajsas hosta, dagen efter kom snorandet och igår kom febern, 38,5. Igår kväll va vi och grillade och när vi kom hem Va Cajsa jätte varm, hon hade då 39,5, hon fick alvedon och så fick hon sova mellan oss.
Inatt vaknade jag av att hon va som ett kokande element! Hon hade säkert närmare 40 grader men hon sov gott så ville inte väcka henne för alvedon, feber är ju liksom bra eftersom den bryter ner "de onda" i kroppen.
Nu på morgonen så har hon 38,6, de brukar ju va mindre på morgonen men hoppas dock att de är på väg ner och inte stiger ikväll igen!
Hoppas oxå att hon äter bättre idag för igår ville hon inte ens ha kakor eller bullar, bara vatten, fick i henne lite välling.

Min näsa har oxå täppt, de började igår kväll :(
Vet inte riktigt va dom högre makterna har emot mig men så fort jag tackar ja till mertid på jobbet så blir alltid jag eller Cajsa sjuka :( måste ju ha mer pengar.......

Förresten så fick jag sovmorgon idag, Cajsa vaknade vid 6 och då fick hon lite vatten och somnade om till 8:30, de ni! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar