16 mars 2009

Välling

Vi håller på och vänjer Cajsa vid välling. Har gjort de i ca 1-2 veckor nu och de går jätte bra! Hon protesterar inte vad de gäller smaken men vi tar de varsamt endå så hennes lilla mage ska vänja sig.
Så igår kväll så fick hon testa välling med en ny napp på nappflaskan, en som är för välling.
Det gick JÄTTE bra! Hon åt upp allt, och fort också!
Sen åt hon igen kl 1 inatt och de gick oxå bra och jag la ner henne i sängen igen och hon hostar lite (är fortfarande lite rosslig sen förkylningen) så jag ställer mig upp och ska lägga under en kudde till henne under madrassen och då.... Då spyr hon en riktig "kaskadspya", de va bara att byta sängkläder och pyjamas på henne, sen lägger jag ner henne för andra gången efter allt bäddande, och vad händer då? Jo ungen spyr IGEN =( bara att bädda om.

Idag fick hon därför ta ett snabbad i diskhon nu på morgonen och de tyckte hon va jätte kul. De är första gången jag testade de, de e så skönt att slippa släpa fram badbaljan och sitta på golvet, får så ont i ryggen och kom ju på att vi bada i diskhon när vi va små så så fick de bli =D annars brukar hon duscha med mig men de stog lixom inte på min lista, tänkte gympa lite först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar