26 november 2010

Snöskottning

Igår skottade jag vår trottoar och de blev så brett o bra men imorse när jag kom ut så hade kommunen kört så nära trottoaren när dom skottat vägen så de va fullt med "snökockler" på vår trottoar, de va ju bara att ta fram skyffeln o börja om, tungt!

Efter trottoarskottningen så gick jag och Cajsa till leksaksaffären och köpte en ny pulka till henne (babypulkan är för liten, speciellt när pappa gärna vill åka med i backen =) köpte även en liten snöskyffel som hon blev jätte glad för! Hon grävde i varenda snöhög på vägen hem.

Väl hemma igen så skottade jag och Cajsa parkeringen och hon hjälpte till så bra så, de jag skottade undan i en hög de tog hon i från och la tillbaka på min skyffel...
Tur hon inte har en stor skyffel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar