27 april 2009

Nattmål

Jag har funderat ett tag på att vänja av Cajsa med att äta på natten.
På BVC rekomenderar dom att man helt enkelt inte matar barna på natten när det är dags att vänja av dom, det blir ca 4-5 nätter som blir jobbiga för det är ungefär vad det tar att bryta en rutin.
Jag har inte "vågat" än då Cajsa fortfarande inte äter så bra på dagen så är rädd att hon behöver nattmålen så har mailat BVC om att få komma in och ta en vikt på Cajsa och se så att hon följer kurvan och se vad dom har för tips & råd.

Jag "tjuvstartade" dock lite, hon började gnälla vid 00:00 inatt då gav jag henne 20 ml vatten istället för 180 ml ersättning och hon kom till ro direkt, sen gnällde hon igen vid 02 och då fick hon vatten igen och kom till ro men endast en timme för klockan 03 sen så började hon gråta och eftersom jag inte vet helt om hon är i behov av maten fortfarande eller inte så ville jag inte ge mig på kampen än utan hon fick en flaska mat och sen sov hon till kl 7:40 =D
Hon brukar annars äta 150-180 ml ersättning vid, 00, 03, 06 och sen vakna vid 6:30 för att vilja gå upp, så med andra ord så fick jag sovmorgon =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar