20 april 2009

VårdnadsBidrag

Det finn ju nått som heter vårdnadsbidrag som innebär att man får 3000 kr av kommunen om man inte sätter barnet på dagis eller har några andra bidrag, man får fortfarande jobba så mycket man vill men alltså inte sätta barnet på dagis.
Jag har nu fått höra att de bidraget kan delas upp, om jag behöver ha Cajsa på dagis på en halvtid vilket krävs när jag börjar jobba så kan jag få 1500 kr från kommunen (3000 är om du inte sätter barnet på dagis alls) vilket hade varit jätte bra!
MEN detta med att man kan dela upp det är det bara vissa kommuner som vill göra så ska ringa till dom imorn (hon som har hand om det jobbar deltid) och höra lite hur det funkar.

Sen en possetiv grej till, jag och fredrik kommer nog att kunna få 3 veckors semster ihop i sommar =)
Jag tänker ta ut 10 dagars semester i sommar (blir ca 3 veckor) och under den tiden så tar Fredrik pappaledigt.
Fredrik har nämligen inte jobbat så länge där han jobbar nu så han vet inte om han har någon betald semester och skulle de nu va så att han inte har de så kan vi lösa det ändå =)
På semestern ska vi slita och jobba i trädgården så den blir klar och sen tänkte vi åka iväg ca en vecka till smögen och bo i husvagn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar